hevige herfst in Hoogeveen

en ja hoor
daar zijn ze

de rust en de stilte
weer zinloos verstoord

vijf grote kerels
in oranje gehuld

met de blik op oneindig
hun helse machines bedienend

als vuurspuwende draken
jagen ze

hun wervelstorm van vlammende blaadren
met ’n angstaanjagend gegrom voor zich uit

geen blaadje ontgaat ze
meedogenloos gaan ze het
herfstkleed te lijf

vijf grote kerels in oranje gehuld
mobiele eenheid
van orde en netheid

de ochtend begon
zo stil en zo rustig

maar nu
gaat de herfst hier
weer hevig te keer

©Harrij Smit
Hoogeveen

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

