boem

nu ik na de grootste gekte

de watjes uit mijn oren trek

verdwijnt ook langzaam weer de spanning

uit mijn schouders en mijn nek

nu het vuurwerk is verknald

de branden zijn bedwongen

en na doelloos kruit verschieten

het prettig Nieuwjaar wordt bezongen

.

nu een arts met naald en draad

en vaste hand de wonden hecht

van een kind dat zwaar gewond

verbeten voor zijn leven vecht

 .

nu ik na de grootste gekte

de stilte weer eens roem

trekt een woord nog steeds mijn aandacht

bóem boem bóem boem bóem boem bóem…

 .avatar Harrij

Ik wens je een gezond en gelukkig 2015

met niet al te veel zinloos geboem

 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedachten, gedichten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op boem

  1. anjasouren zegt:

    Een gelukkig en een gezond 2015 !

    Liked by 1 persoon

  2. bartsnel zegt:

    De allerbeste wensen, Harrij. Er volgt van mij ook nog een “boem”-verhaal vandaag.

    Like

  3. Knap, alweer!
    (ik wist niet dat je scheten zo krachtig zijn 🙂 )

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

