Vijftien keer ja: Alkmaar

In mijn blog het leven is kamperen van 6 december, 2014 vertelde ik dat mijn vrouw en ik in 21 jaar 15 keer verhuisd zijn. Vijftien keer ja. Ik wil er in evenzoveel gedichten wat meer over vertellen.
Vandaag huis 1: Alkmaar. Het is dan december 1993.

.

.

in Alkmaar waar na Spaans beleg

victorie ooit begon

betrokken wij ons eerste huis

ons allereerst station

 

we waren bijna vijftig jaar

en woonden erg alleen

we wilden dolgraag samen gaan

maar waar moesten we heen

 

het werd een huurhuis in het Rak

een ruime nieuwbouwwijk

niet al te ver vanaf ons werk

we voelden ons er rijk  

 

mijn vrouw was chemisch analist

en ik freelance koerier

en verder riepen we in koor

we blijven áltijd hier

.

ga verder naar het 2e huis> Vijftien keer ja: Heerhugowaard

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, vijftien keer ja en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Vijftien keer ja: Alkmaar

  1. Hello! Ik heb je getagd in de Blog Top Drie Tag + Spam je blog. Veel plezier met het invullen 🙂 >> http://sheritajager.com/2015/01/12/de-blog-top-drie-tag-spam-je-blog. Groetjes Sherita!

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Wat fijn dat je mij genomineerd hebt, Sherita, hoewel mijn weblog nog maar net twee maanden bestaat. Ik ga er zeker aan meedoen, zodra ik er tijd en inspiratie voor gevonden heb (oftewel ik ga er eerst eens even op kauwen.
      Leuk om op deze manier wat meer van elkaar aan de weet te komen

      Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik wil deze weel Alkmaar gaan bezoeken.
    Heb je nog een speciale tip.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      De hele binnenstad is prachtig door singels en grachten en oude(re) gebouwen, maar het oude Alkmaar ten oosten van het Waagplein (van de voor toeristen beroemde kaasmarkt, maar dat is alleen zomers) is een speciaal bezoek waard. Je vindt er smalle straatjes, zeer oude pandjes, grachtjes etc. Straten daar zijn o.a. het Fnidsen, de Hekelstraat, Het Luttik Oudorp (grachtje) en het Verdronkenoord. Op de foto boven mijn blog kijk je over het water van het Verdronkenoord westwaarts naar de Waagtoren die grenst aan het Waagplein. Als je het Verdronkenoord oostwaarts volgt, kom je uit op het Noordhollandsch Kanaal bij o.a. de prachtige Accijnstoren. Het kanaal slingers zich daar met een grote S-bocht door de stad. Veel plezier, Rob!

      Liked by 1 persoon

  3. MichielZiet zegt:

    Het laatste zinnetje is niet uitgekomen als ik het goed begrijp? 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Harrij Smit zegt:

    Je mag nooit meer (ver)raden, Michiel 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

