Vijftien keer ja: Langezwaag

Langezwaag

In mijn blog het leven is kamperen van 6 december, 2014 vertelde ik dat mijn vrouw en ik in 21 jaar 15 keer verhuisd zijn. Vijftien keer ja. Ik wil er in evenzoveel gedichten wat meer over vertellen.

Vandaag huis 3: Langezwaag. Verhuismaand: november 1996.

alle verhuizingen op een rijtje 

.

.

een fraaie buurt een eigen huis

in’t dorp Heerhugowaard

wie ons vertrek toen had voorspeld

was vast voor gek verklaard

 

maar na een maand of zeven acht

kwam toch een ommekeer

we kregen van ons werk een sik

en pikten dat niet meer

 

dus werd het mooie huis verkocht

de boedel afgedankt

we namen allebei ontslag

meer vrijheid werd verlangd

 

we trokken negen maanden lang

met rugzak en een tent*

door Spanje Frankrijk Luxemburg

en voelden ons verwend

 

maar toen het herfst en kouder werd

en zwerven meer een plaag

ontdekten we een leegstaand huis

in’t Friese Langezwaag

 

het was niet groot maar heerlijk knus

een seniorenhuis

we leerden er de Friese taal

en voelden ons er thuis

 

het Fryslân boppe voelde best

waardoor ik zéker wist

hier krijgt men ons alleen nog weg

in-’n mooie houten kist

 

ga verder naar het 4e huis> Vijftien keer ja: Lippenhuizen

* meer over onze lange zwerftocht met rugzak en tent is te lezen in voetreis Spanje – Nederland

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, vijftien keer ja en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Vijftien keer ja: Langezwaag

  1. MichielZiet zegt:

    De verhuisman in dichterlijke actie. 😀

    Liked by 2 people

Geef een reactie

