vermenigvuldigen en delen

vermenigvuldigen en delen

.

de Paus heeft eindelijk gesnapt

dat seks uitsluitend voor de teelt

een overvolle wereld schept

daar vrijen nooit verveelt 

.

het gaat – vermenigvuldigt u

mag er nog best wel zijn

maar spiegel uw gedrag niet meer

aan dat van een konijn

.

nu het vermenigvuldigen

door hem is uitgelegd

ben ik benieuwd of hij nu ook

iets over delen zegt

.

 konijnen zijn ook daar geschikt

voor’t stellen aan de kaak

want eerlijk delen vindt zo’n beest

een doodnormale zaak

©Harrij Smit

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op vermenigvuldigen en delen

  1. ♫ Mel☺dy ♫ zegt:

    Ik vind die man onnavolgbaar….. zo ook vele van zijn handelingen en uitspraken…
    OLH heeft het, volgens mij, anders bedoeld.

    Jij verwoordt het prachtig en heel raak, chapeau!

    Liked by 1 persoon

  2. Plato zegt:

    Konijnen, zoals jij hebt opgemerkt
    Die delen heel wat af
    Vermenigvuldigend in ’t zweet gewerkt
    Vanaf de wieg tot ’t graf

    Want ach, konijnen kennen niet
    De voordelen der pil
    Dat hebben mensen op hen vóór
    Maar da’s niet des Pausens wil

    Wat dan gedaan? Niets mag het zijn
    Vermenigvuldig… STOP
    Dus lost hij het, als het konijn
    Met worteltrekken op

    © Plato 2015 🙂

    Liked by 2 people

  3. Lenjef zegt:

    Lust

    seks, soms hebben gescheiden mensen het nog met hun ex
    terwijl ze elkaar hartsgrondig haten
    kunnen sommigen het toch niet laten
    de drang overstijgt vaak wat liefde heet, ‘t is heel complex

    Een juweel van een gedicht, Harrij! 🙂
    Lenjef

    Liked by 2 people

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, Lenjef. Die drang is inderdaad geen kattenpis! En daarom zit de Paus van Rome nu in zijn zolderkamertje te bedenken of hij niet de een of andere goddelijke draai aan seks om de seks kan geven. Hij zou er heel wat zieltjes mee winnen, denk ik. Misschien een variant op een gebedsmolen of zo.

      Liked by 1 persoon

  4. Hahahaha, prachtig 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Deze Paus zou mijn vriend kunnen zijn,
    maar met die uitspraak deed hij toch mensen pijn.
    Wie wil er vergeleken worden met een konijn?
    Mensen voelen zich zo niet, maar schoon en rein.

    Met dit soort gezegdes wordt het een ander verhaal.
    Gaat iedereen op zijn eigen manier aan de haal
    met opgelegde regeltjes en staat de Paus voor paal…..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

