marktwerking?

marktwerking?

*

een gretige vrouw uit Marseille

die wil slechts voor geld met me vrijen

maar vrijen voor poen

dat zal ik nooit doen

dus pas ik voor haar lekkernijen

*

©Harrij Smit

limerick 4

al mijn limericks 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op marktwerking?

  1. Melody zegt:

    De Liefde kun je nergens kopen
    ’t zal alleen eigenwaarde slopen
    dus probeer t niet
    je krijgt spijt subiet
    zet het dus maar gauw op een lopen

    Misschien kun jij haar nog iets leren
    waarmee zij zichzelf kan fêteren
    Bij liefs lijf en geest
    wordt vrijen een feest
    Probeer haar maar snel te bekeren 😉 .

    Liked by 2 people

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je voor je toepasselijke en zeer poëtische reactie!
      Bij mensen die in de zuigende klauwen van het marktmechanisme terecht zijn gekomen, is bekeren onbegonnen werk, vrees ik. Maar mijn – en jouw – principe houden we strak overeind: geen betaling voor zoiets moois als liefde.

      Like

  2. ria zegt:

    Misschien had ze helemaal geen lekkernijen
    wilde ze alleen maar lekker vrijen
    betaald worden voor de tijd
    aan haar lijf gewijd
    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  3. rietepietz zegt:

    Een bloemen mevrouw uit Wiesbaden
    die vindt al dat geld maar beladen
    de liefde is mooi
    zij krijgt toch als fooi
    een voorraad met vruchtbare zaden

    Liked by 3 people

  4. elsjeveth zegt:

    Marseille Marseille Marseille
    Daar dacht Harrij eens lekker te vrijen
    Was het maar zo’n feest
    Nu ontvangt hij foto’s van een al dan niet geslacht beest.

    Heren ik heb genoten van jullie digitale conversatie
    Zo’n fijne frikandel dat maakt hongerig
    Ik ben dus even off-line
    Tot wederschrijfs 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. kakel zegt:

    Volgens mij heb jij eerder last van on-marktwerking.

    Liked by 1 persoon

  6. Odette zegt:

    Erg leuk gevonden 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

