preferentie

preferentie

er was eens een jonkvrouw te Leiden

die’t volk van Jan Kloot wilde mijden

dus was ze gevlucht

de neus in de lucht

op zoek naar een hoog opgeleide

*

©Harrij Smit

limerick 10

al mijn limericks 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op preferentie

  1. Myriam zegt:

    Je bent niet meer te stoppen Harrij, leuk!!!

    Liked by 1 persoon

  2. ria zegt:

    Ze nam de hobbel
    met een wiskundeknobbel
    met een bord voor zijn kop
    het werd weldra een flop
    Leiden in last
    ze is bij Jan Kloot nu te gast

    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  3. Desire zegt:

    Genoeg opgeleiden in Leiden 🙂

    toen een drentenier uit Hoogeveen
    op het internet verscheen
    om daar zijn limericks te uiten
    was hij werkelijk niet meer te stuiten
    vandaag plaatste hij zelfs twee in plaats van één
    😉

    Liked by 1 persoon

  4. Jan Kloot is mij onbekend – is dit jullie koning ??

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dat mocht hij willen, die koning van ons. Jan Kloot is (door mij) afgeleid van het Nederlandse klootjesvolk, een andere benaming voor Jan met de Pet, de voor zijn bescheiden boterham (dat is een sneetje brood met iets erop, Thomas 🙂 ) hardwerkende eerlijke ambachtsman c.q. arbeider c.q. werknemer die er voor zorgt dat dit landje genoeg belastingen kan innen om de boel draaiende te houden. Daar kan onze van belasting vrijgestelde koning nog een puntje aan zuigen – en met hem de belastingontwijkende multinationals en andere graaigrage rijken. Zo, dat ben ik ook weer kwijt.

      Liked by 1 persoon

  5. kakel zegt:

    Ik vraag me af of de jonkvrouwe ook wel eens voor een grote boodschap naar het toilet gaat en zo ja wat ze dan met haar verwende neusje doet 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Heerlijk ‘stuk’ die jonkvrouw van jou 😉

    Een inspirerende week toegewenst, Rolf van der Leest

    Ps. Eventueel “te” Leiden?

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, Rolf, ook namens het ‘stuk’ 🙂 Jouw ‘te’ is een goede suggestie vanwege de hoogdravende c.q. hooghartige sfeer die de jonkvrouwe in de limerick veroorzaakt. Leuk dat je meedenkt. Ga het even aanpassen.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

