Een Simpele Ziel

 

Een Simpele Ziel

een pan’koekenbakker uit Brugge

schrijft blogs als een vliegende vlugge

hij grapt en hij grolt

en spotlacht en dolt

als voorbeeld voor starren en stuggen

*

©Harrij Smit

limerick 15

al mijn limericks 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Een Simpele Ziel

  1. rietepietz zegt:

    Waar háál je het weer vandaan, klasse!

    Liked by 1 persoon

  2. Wie zou die blogger toch kunnen wezen 🙂 ??
    Dank voor deze mooie ode. Stuur de factuur maar naar het gekende adres.

    Liked by 2 people

  3. kakel zegt:

    Zo leuk! Door jouw limerick ben ik even bij Thomas gaan neuzen. Daar heb ik geen spijt van!
    Eigenlijk zou iemand zich vrijwillig “moeten” aandienen die voor jou een wervende limerick schrijft. Nee, niet naar mij kijken, in ben daar totaal ongeschikt voor.
    Groetjes Kakel

    Liked by 2 people

    • Harrij Smit zegt:

      Nee daar is geen woord van gelogen, hé. Heel apart blog van Thomas en vooral zijn wekelijkse blog over zijn verre voorvader Hieronymus (die uit zijn graf is gevlucht/ontsnapt) vind ik zeer hilarisch.
      Die limericks aan of over mij komen er toch al wel via al de reacties die de mijne opleveren – en waar ik volop van geniet 🙂
      Als je mij jouw woonplaats geeft schrijf ik er graag ook een voor jou!

      Like

  4. lisoverseks zegt:

    Ha kakel.

    Adam had ook al geschreven voor deze fijne peer
    En nu weer dit, daar gaan we weer
    Ik schreef er al vier
    Voor onze drentenier
    What on earth wil een mens nou nog meer
    😄

    Liked by 3 people

  5. Harrij, ik sta weer versteld… wat heb je dat weer mooi verteld!
    Nu weet ik niks meer… heb ff geen inspiratie 😦
    Ik ga ook eens bij Thomas rondkijken!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

