schaapjes tellen?

schaapjes tellen?

een herder op Dwingeloo’s heide

heeft moeite de slaap te bestrijden

dat lukt hem alleen

door uren aaneen

het tellen van schapen te mijden

*

©Harrij Smit

limerick 39

al mijn limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op schaapjes tellen?

  1. MichielZiet zegt:

    Whahaha…erg grappig! Mooie vondst!

    Like

  2. Cassilda zegt:

    Ja wat moet een herder nou over hekjes laten springen. Misschien heel stiekem van die prachtige dames, die zijn hartje een beetje extra laat swingen :p
    Deze is zo leuk!

    Liked by 1 persoon

  3. elsjeveth zegt:

    Harrij, Michiel, mierenneuken (excusez le mot ) doen ze in Den Haag, schapentellen op de Dwingeloose heide.

    Liked by 2 people

  4. kakel zegt:

    Wat een waanzinnige foto, Harrij!
    De schaapherder kan mij wel in dienst nemen, ik kom héél moeilijk in slaap. Misschien niet eens zo’n gek idee, als ik naar de omgeving kijk….

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja, de foto is inderdaad prachtig (eerlijk van internet geprintscreened 🙂

      Maar of deze wakker uit zijn ogen kijkende schaapherder jou ooit in slaap zal laten vallen, is hoogst onwaarschijnlijk 🙂 Dan kan je hem maar beter vervangen en WEL schaapjes gaan tellen.

      Like

  5. rietepietz zegt:

    Ik herinner me nog goed de heerlijke wandelingen die wij gemaakt hebben en de schaapskooi die we bezochten om de kudden uit te zien waaieren over de heide.
    Gewéldige limerick weer maar dat kunnen we wel aan je overlaten 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Toen ik nog schaapsherder was, stond nog haar op mijn hoofd.

    Liked by 1 persoon

  7. wilma zegt:

    maar goed ook, want je zou er steeds meer bij krijgen. Maar beter gewoon onder de wol kruipen en slapen.
    Leuk blog, maar eens vaker langslezen, mss als ik niet kan slapen……
    Groet, Wilma

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja, misschien moet onze herder gewoon wat vroeger zijn bed in kruipen. Dank je voor je compliment en weet je altijd van harte welkom op mijn weblog.
      p.s.: ja wie weet val je van mijn gedachten en gedichten dan wel in slaap 🙂

      Like

  8. Harrij, je bent alweer op dreef! Een pracht van een Limerick weer!
    Mooi ook die foto!
    Schaapjes tellen hoef ik niet, ik slaap altijd zo, ben een gelukkig mens als ik sommige mensen hoor…

    Liked by 1 persoon

  9. beaunino zegt:

    Gut, schapen tellen. Dat advies gaf ik ook eens aan Rem toen hij nog planner was.
    Lag hij de rest van de nacht uit te rekenen hoeveel vrachtwagens hij nodig had voor 10.000 schapen:-(

    Liked by 2 people

  10. John zegt:

    Ik vind hem erg leuk gevonden. Die herder vindt waarschijnlijk niets als hij de slaap niet kan.. vinden. 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Lenjef zegt:

    Eén of twee?

    Muizenissen beletten me te slapen.
    Woelend telde ik al duizend schapen.

    Ze sprongen massaal over een brede gracht.
    Ik raakte de tel kwijt bij elke ooi in dracht.

    Vroeg me af of ik één of twee schapen moest tellen.
    Alle muizenissen zijn weg, de vraag blijft me kwellen.

    Zeker geen slaapverwekkend gedicht, Harrij! 🙂
    Lenjef

    Liked by 2 people

  12. jasmindamaro zegt:

    ja ich zaehle jeden tag meine schaapjes habe 20 finde deine poesie darueber toll es gruest jasmin damaro

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

