nostalgie

een ouwe trouwe Nokia Rabofoon

een ouwe trouwe Nokia Rabofoon

nostalgie

in Drenth’ woont een heel rare snijboon

die worstelt met zijn nieuwe smartphone

hij mist zijn mobiel

een stokoud fossiel

met schapengemekker als kiestoon

*

©Harrij Smit

limerick 42

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op nostalgie

  1. Luid applaus voor deze !

    Liked by 1 persoon

  2. rietepietz zegt:

    In Rijswijk leef ik met dit leed mee
    mijn pre-pay-tje stemt mij nog tevree
    jij bent de pineut
    speelt straks ook word-feut
    een warning,, speel niet op de WC

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja, jammer dat de mijne de geest gaf 😦 Dat nieuwe ding kost me nog heel wat hoofdbrekens. Om al die smart oplossingen uit te schakelen, moet je ze kennelijk eerst doorgronden. Maar als je van puzzelen houdt, is het een leuk cadeautje. Maar mijn afkeer voor misbruik zoals ik ooit eens in https://gedachtgedicht.wordpress.com/2015/03/10/mama/ verwoordde, is nog altijd sterk genoeg om mij op de WC tevreden te stellen met het plaatselijke sufferdje 🙂

      Like

  3. eltjedoddema zegt:

    LEZEN IN t BOKKEBLAD

    n importdrenth
    het zich lestdoags red
    mit trommelsignoalen
    vanonder t hunebed

    Liked by 1 persoon

  4. Jeetje Harrij, geweldig is Deze weer!
    Arme oude Nokia, hier zwerft ook nog wel het een en ander aan oude mobjes rond. Ik ga ze binnenkort maar eens bij elkaar zoeken en naar Stichting Aap sturen of zo. Als ze ze nog willen hebben tenminste… Oh gottegot nee, dat waren ooit toners… ;-). Ben helemaal in het warretje…

    Liked by 1 persoon

  5. Cassilda zegt:

    Toen ik dit in mijn pauze op mijn mobiel voorbij zag komen schoot ik in de lach. Het zal wel even wennen zijn, maar straks vliegen de limericks over het gemak ervan ons om de oren. Harrij, hij is zo leuk! En ik vind je geen rare snijboon. Dus, stopt die maar in je zak.

    Liked by 1 persoon

  6. kakel zegt:

    O, die herkenning 😉 Ik had ook zo’n stokoude Nokia. Geweldig ding, ik kon er alleen maar mee bellen en texten. Verder niets. Hij had honderd van me mogen worden maar gleed helaas uit mijn broekzak zo het toilet in. Hoe smart kun je zijn ;-(
    Geweldige limerick!

    Liked by 1 persoon

  7. John zegt:

    Hahahaha tja, ik heb mijn oude Nokia nog liggen voor het aandenken. Maar zonder smart wil ik niet meer.

    Liked by 1 persoon

  8. Myriam zegt:

    Allee allee Harrij, je niet laten kennen hé. Binnen enkele weken ben je helemaal en totaal verloren en verknocht aan je smartphone!!!

    Liked by 1 persoon

  9. elsjeveth zegt:

    Mijn iphone is mijn beste vriend(in). Je zult zien dat je je ijskastmodel Nokia niet meer zal missen. Voor nu even doorbijten, er zijn praatgroepen voor: mijn leven met een smartphone.
    Moed houden dus.

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Het is mijn smartphone die nog even zal moeten doorbijten nu hij door mij wordt geprest om af te kicken van al te bijdehand (en ongevraagd) gedrag. Ik snoer hem net zo lang verder in tot hij volgens mijn voorschriften dienstbaar is om te bellen en te sms-en van en naar zijn slimme chips 🙂 Een kapitein op het schip – en dat ben ik.

      Liked by 1 persoon

  10. Desire zegt:

    Dat schapengemekker kun je er vast wel weer op krijgen 😉

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja hoor, als het wat beter weer wordt ga ik geluidsopnamen maken op de Dwingelose heide. Maar misschien moet ik eerst audities houden, want er lopen daar honderden van die beesten en die zullen vast niet allemaal hetzelfde mekkeren 🙂

      Like

  11. Mooie limerick Harrij.
    Als ik jouw reacties lees krijg ik het gevoel dat je een slaaf bent van jouw smartphone afkeer of misschien een slaaf van het verlangen om alles onder controle te houden. Wees echt heer en meester van je telefoon en omarm die smart eigenschappen van je telefoon die je leven prettiger maken. Zo luister ik nu lekker naar muziek via mijn smartphone, hij dient mij en niet andersom.

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Mij overtuig je niet hoor Adam. Ik heb alle communicatiemiddelen die voor een gelukkig bestaan als pensionado nodig zijn al binnen handbereik. Omdat mijn oude mobiel stuk ging en ik bij mijn provider voor dezelfde maandprijs (minimaal) aan de smartphone moest, wil dat nog niet zeggen dat ik opeens al die andere functies nodig heb. Nu kan ik weer bellen en gebeld worden, sms-en en gesms’t worden. Probleem opgelost. Bijkomende voordeel van die smartphone is dat ik er heerlijk mijn limerickverslaving op kan loslaten 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

