mazzelpik

hier is het goed toeven op de eerste tropische dag van 2015

hier is het goed toeven op de eerste tropische dag van 2015

mazzelpik

.

terwijl ik

weldoorvoed en dik

van de hitte

bijna stik

besef ik met

mijn diepste ik

‘t-is te warm

voor limerick

 .

terwijl ik

danig in mijn schik

naar mijn

echtgenote knik

besef ik met

mijn diepste ik

wat een lieve vrouw

heb ik

 .

terwijl ik

als een slimmerik

dit alles op mijn

smartphone tik

besef ik met

mijn diepste ik

dat ik dát

nu toch maar flik

 .

terwijl ik

menig ogenblik

naar mijn

mooie tuintje blik

besef ik met

mijn diepste ik

wat een leventje

heb ik

 .

terwijl ik

aan een ijsje lik

en een pils

naar binnen mik

besef ik met

mijn diepste ik

wat ben ik toch

een mazzelpik

 .

©Harrij Smit

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op mazzelpik

  1. Wauwwwie…wat goed weer! En het ziet er supergezellig uit bij jullie!
    Ach… die limerick heb ik even van je overgenomen hè…
    Maar toch snap ik het niet… Waarom zit jij met je smartphone dit bericht te tikken???
    Dat was niet de bedoeling van dat ding toch? 😉

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dat schot voor open doel heb je er in elk geval ingeknald. Maar eh… ik zat in de tuin te lezen en toen kreeg ik inspiratie en dacht ik: ik schrijf liever dan dat ik lees, maar ik heb geen pen en papier en ik ben te lui om dat te halen. Dus keek ik even op dat smarte geval en ontdekte al gauw dat er een notitieblokjes-app bestond. En dat bespaarde mij een wandeling naar binnen. Daarom dus 🙂 Voor dat soort dingen wel handig, zo’n bijdehante phone.

      Liked by 2 people

  2. MichielZiet zegt:

    Wauw Harrij.. iedere keer denk ik, kan het nog mooier? Dan is het antwoord “ja” het kan nog mooier. Je bent een mazzelpik met een lieve vrouw als de jouwe, maar zeer zeker ook met jouw talent. 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Cassilda zegt:

    De liefde voor de smartphone is langzaam, maar stijgend! Zo mooi om te lezen dat je de kleine dingen als prachtige grote zaken ziet en de schoonheid/warmte hiervan koestert. Super mooi 😀

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ik zou je hetzelfde kunnen antwoorden als wat ik zo-even aan Michiel antwoordde, maar zoiets doe je – ik althans – niet bij een dame 🙂
      Dank voor je lieve reactie. En inderdaad de liefde voor mijn smartphone is groeiende. Maar het zal beslist een overheersende liefde zijn (van mijn kant althans), want ik misbruik dat ding uitsluitend voor MIJN gemak 🙂

      Liked by 1 persoon

  4. Taallent zegt:

    Heb ik ff enorme mazzel dat ik dit gedicht lezen mocht

    Liked by 1 persoon

  5. kakel zegt:

    Je went veel sneller aan je smartphone dan jezelf gedacht hebt. En niks mis met deze rijmelarij.
    Jullie hebben een koningsleven in Dwingeloo.
    Groetjes kakel

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja ik weet dat slimme gevalletje steeds beter naar MIJN hand te zetten. En nooit meer pen en papier te hoeven zoeken is met zo’n notitieblok-app toch wel mooi meegenomen. Groetjes terug en geniet lekker van de zon 🙂

      Like

  6. ria zegt:

    Mijn god wat loop ik achter
    geen smartphone
    geen mobiele telefoon
    zelfs de radio staat zachter

    nu zit ik me te bezinnen
    moet er toch maar mee beginnen
    alleen de laptop is mijn deel
    voor de rest…. weet ik veel.

    ik zal er eens over denken
    mezelf een smartphone te schenken
    dan kan ik zappen
    dan kan ik watch-appen

    en wat dies meer zei
    hallo ik ben ik en jij bent jij
    iedereen vrij en blij
    de vrijdag is voorbij

    groetjes en fijne nachtrust
    Ria

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Wat schud je dat zonder al die smartelijke hulpmiddelen toch weer mooi uit je mouw. Ik heb nog altijd een gezond wantrouwen tegen smartphones omdat ze zo dwingend de aandacht kunnen wegtrekken van alle mooie dingen in het leven, maar nu ik er noodgedwongen een heb, merk ik dat je zo’n ding prima op je eigen smaak en behoeften kunt afstemmen.
      Groetjes terug en een fijn weekend verder!

      Like

  7. John zegt:

    Ik lees en ik kijk er bij
    Wat een ongelooflijke mazzelpik ben jij.
    Je hebt het goed getroffen
    en met die smartphone is het steeds meer boffen
    😛
    Haha ik ben er niet zo’n ster in, maar ik doe graag een poging om met je mee te doen.

    Liked by 1 persoon

  8. beaunino zegt:

    Een drieluik;-D

    Like

  9. rietepietz zegt:

    Zonder meer weer een juweeltje! Of dat “onderdeel” van jou nou al dan niet mazzelig is kan ik natuurlijk niet beoordelen, mij hoor je daar niet over;-)

    Liked by 1 persoon

  10. IngridMoorenBlogs zegt:

    Als je dat maar weet…….

    Liked by 1 persoon

  11. Myriam zegt:

    Hahaha, Harrij, leuk hoor, en op je smartphone!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

