Rutte twee weg ermee?

 

Rutte twee weg ermee?

den Haag dacht weer draagvlak te vinden

door mooipraat met bluf te verbinden

hun matglas stramien

van belasting herzien

bespoedigt het snelle ontbinden

*

©Harrij Smit

limerick 50

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Rutte twee weg ermee?

  1. Ik ken zoveel van Rutte als van Prutte…

    Liked by 1 persoon

  2. ria zegt:

    Och dat irritantje
    kom ik hem tegen
    krijgt hij van mij
    geen kus en geen handje.

    Groetjes en fijne avond
    Ria

    Liked by 1 persoon

  3. Weer een super Limerick!
    Ik vind je altijd van die mooie woorden gebruiken, ik zou ze niet kunnen bedenken hoor pffff…
    En,, zijn wij dus weer blijgemaakt met de spreekwoordelijke dooie mus? Ik weet ff niet waar het over gaat eerlijk gezegd. Maar ja ik houd me verre van politiek, dus zo gek is dat dus niet hè 😉

    Liked by 1 persoon

  4. John zegt:

    Ja, de belastingen
    de plannen ontvouwen zich in een bunker van geniep.

    Liked by 1 persoon

  5. rietepietz zegt:

    Volgens mij is hier de wens de vader van de gedachte;-) er wordt voorlopig helemaal niéts ontbonden denk ik!

    Like

  6. kakel zegt:

    Die (K)Wiebes is goed bezig. Maar dan anders…
    Als er een foto van een politiek “kopstuk” in de krant staat, leg ik die bovenop in het konijnenhok. Wordt-ie als eerste nat gepiest 😉
    Jij bent net een moderne goochelaar: die heeft ook geen mouwen nodig om zijn kunstjes te laten zien!
    Groetjes Kakel

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

