plaatsvervangend?

kamerplanten onder de douche

kamerplanten onder de douche

plaatsvervangend?

*

in Dwingeloo druipen de ruiten

en kan je naar zomer wel fluiten

voor mij en mijn schat

te koud en te nat

dus dan maar de bloemetjes buiten

*

©Harrij Smit

limerick 76

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, liefs uit Dwingeloo, limericks en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op plaatsvervangend?

  1. MichielZiet zegt:

    Worden ze toch nog buiten gezet. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. anjasouren zegt:

    Zo , je hebt mijn bloemetjes goed verzorgt , hihi . Gezellige avond alvast , liefs Anja

    Liked by 1 persoon

  3. Zooo, wat een metamorfose, waar die regen al niet goed voor is hè.. Mooi!

    Liked by 1 persoon

  4. Zolang het niet binnenregent…

    Liked by 1 persoon

  5. ria zegt:

    Kijk naar het voordeel van de regen
    al kunnen we nu wel zonder die zegen
    zonder te sproeien
    alles zien groeien en bloeien
    morgen schijnt de zon
    regen genoeg in de ton.

    Liked by 1 persoon

  6. gewoonanneke zegt:

    Die vonden het heerlijk vast wel. Maar ik vond het de laatste dagen maar vies, nat en toch best warm weer. Laat het zonnetje maar weer komen zonder regen.

    Liked by 1 persoon

  7. beaunino zegt:

    Komt goed Harrij, komt goed!

    Liked by 1 persoon

  8. John zegt:

    De regen was welkom 😉

    Liked by 1 persoon

  9. elsjeveth zegt:

    Maar de tuin is er mee opgeknapt, zo’n buitje op z’n tijd doet wonderen.

    Liked by 1 persoon

  10. Corja zegt:

    Jammer dat het geen meiregen is….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

