reisadvies?

reisadvies?

*

wie nu snel door Frankrijk wil rijden

dient Route du Soleil te vermijden

de boeren da’s pech

blokkeren de weg

dus start jouw vakantie met lijden

*

©Harrij Smit

limerick 79

inspiriatie: VID waarschuwt vakantiegangers

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op reisadvies?

  1. MichielZiet zegt:

    En ik las net ook nog ergens dat ze de boel belazeren bij de tolpoortjes…
    Viva la France. 😀
    Wel een zeer mooi land… dat dan wel. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Maar “o wee” als België tol zou durven vragen voor het doorrijdend verkeer, dan staat heel Nederland op zijn kop, maar in Frankrijk en Spanje enz… wordt braaf betaald en dan blijkbaar ook nog teveel… Fijne vakantie!

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ik vind persoonlijk dat België het volste recht heeft om op de snelwegen tol te heffen voor al die Nederlanders die er met een bloedvaart overheen knallen op weg naar Frankrijk en Spanje, zonder er een cent aan te betalen of in België te besteden.
      Overigens betaal ik nooit tol in Fr. of Es., want ik mijd die snelle wegen als de pest. Wil liever via kleinere wegen het land echt proeven. Maar ik vind onderweg zijn leuker dan ergens aankomen.

      Like

  3. Kakel zegt:

    Ik snap dat kuddegedrag sowieso niet. Waar iederéén naartoe gaat, wil ik ver van vandaan blijven. Bovendien: als je alleen over snelle wegen rijdt, zie je niets van het land!
    Een snedige limerick:-)
    Lieve groet Kakel

    Liked by 1 persoon

  4. Wat vervelend nou toch weer, maar ik zou ook niet over die snel/tolwegen willen rijden hoor… leuk binnendoor duurt langer maar is veel leuker! Super Limerick Harrij! 😀

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Helemaal weer eens, Tess. Liever kontwandelen dan filehoppen 😀

      Liked by 1 persoon

      • Haha, wat een grappige uitdrukking! Maar het klopt wel, snapte die mensen nooit die echt in de file naar Spanje gingen of zo. Nou ja, nooit gedaan trouwens. Maar ik zou er ook niet voor gekozen hebben. Ik wilde ooit eens met de auto naar Gran Can.. Leek me leuk, lekker op het gemakkie langs de Franse en Portugese kust en bijvoorbeeld terug via de andere kant, Spanje en dan weer naar boven. Simpel hotelletje pakken (kamperen was niet zo ons ding) en er dan echt een week over doen of zo. Dan in Cadiz met de boot over. Maar je snapt het al.. ik had ideetjes zat, maar werd niet in dank afgenomen dus nooit gebeurd. Haha, misschien ga ik het ooit nog wel eens doen, niet alleen, dat zie ik niet zitten, maar zeg nooit nooit… 🙂

        Liked by 1 persoon

        • Harrij Smit zegt:

          Je hebt toch een nieuwe fiets gekocht? Met een motortje nog wel. Op fietspaden heb je nooit files 😀 en je ontmoet zo heel veel vrienden op de fiets… Of misschien wordt dit door aardige single mannen gelezen in het bezit van een camper(tje) —-hint—- 🙂

          Liked by 1 persoon

          • Ja, maar niet met een motortje, met trapondersteuning. Als ik mijn benen stil houd val ik om hoor, want dan gaat hij niet vooruit.. Wie weet ja, wie ik onderweg tegen kom ;-).
            Haha, zo’n camper(tje) zie ik wel zitten ja, nou zeg… you never know hè, dank voor de oproep Har! LOL

            Liked by 1 persoon

            • Harrij Smit zegt:

              Je kunt eens op Marktplaats of op websites voor reisgenoten kijken. Er zijn altijd wel oproepen op dat gebied. Wie weet vind je daar de reis van je leven EN de kerel van je leven. Maar op zijn minst een mooi avontuur waar je weer jaren over kunt bloggen.
              p.s. trapondersteuning is ook een motortje – een motortje dat stilvalt wanneer jij niet trapt omdat er dan niets te ondersteunen valt. Net als een beha die niet ondersteunt wanneer je hem niet aantrekt 😀

              Liked by 1 persoon

  5. Met mijn privévliegtuig heb ik daar weinig last van.

    Liked by 1 persoon

  6. John zegt:

    Vakantie 2015. Aan de linkerkant ziet u stakende boeren en rokende banden
    Aan de rechterkant scammers aan de tolpoortjes 😆

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

