komkommertijd?

komkommertijd?

*

het Nederlands nieuws wordt steeds krommer

nu dat wordt beheerst door komkommer

geen opstand of rel

noch kommer en kwel

wanneer wordt het weer anders ommer?

*

©Harrij Smit

limerick 81

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op komkommertijd?

  1. ria zegt:

    Gestraft voor de goede tijden
    zullen we nu moeten lijden
    afzien en zweten
    het andersom vergeten
    ondanks kommer en kwel
    hoofd omhoog
    dan redt je het wel.

    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  2. Heel inventief weer Harrij… Top Limerick!
    Hoe lang doe jij daar nou eigenlijk over? Als je een onderwerp / lijdend voorwerp hebt gevonden? Of geef je dat niet weg? 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Kakel zegt:

    Ik stel voor het voortaan kRomkRommertijd te noemen. Maar het is wel moeilijker een passend plaatje bij te vinden. Mijn komkommertijd leidde tot een “aanvaring” met een komkommer in een kroeg. Was ook behoorlijk kRom;-)
    Goed je broekriem vastmaken, Harrij, voor je het weet waai je met deze storm uit je laatste verschoning, haha.
    Lieve groet Kakel

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Meen je dat Mirjam, op dit moment is hier in Dwingeloo nog weinig aan de hand. Het waait wat, maar dat gebeurt wel eens meer. Heb mijn broekruim zo-even juist wat losser gemaakt vanwege een heerlijke warme hap 🙂 Maar lief dat je me waarschuwt…
      Jouw komkommerindekroegblog had inderdaad een tenenkromkrommend karakter 😀

      Like

  4. Lenjef zegt:

    Breaking news

    in de wederkerende komkommertijden lijkt alles stil te vallen
    alsof men druk bezig is met het wissen
    van alle bijna déjà vu gebeurtenissen
    tot straks de muze hoogzwanger van gedichten moet bevallen

    Lenjef 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

