Windows 10 ellende?

screenshot

screenshot

Windows 10 ellende?

*

de States brengt een welkom cadeautje

een angstbeeld voor menig neurootje

bij mij ging’t zonder

enig gedonder

hoewel ik eerst dacht: dit verkloot je

*

©Harrij Smit

limerick 87

alle limericks

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

37 reacties op Windows 10 ellende?

  1. Het moet mij van ’t hart
    Ik deelde je smart
    Nu jij mijn last verlicht
    Ben ik je zeer verplicht.

    Liked by 1 persoon

  2. Cassilda zegt:

    Hahaha, geweldig! Echt heerlijk gevonden weer. Als jij het kan, zou deze leek het dan ook kunnen?

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja hoor, Cassilda, ik ben ook maar een doe het zelver die het allemaal met vallen en weer opstaan onder de knie moest krijgen. Gewoon goed kijken wat er staat en klaar is Cassilda 😀 Win 10 neemt alle oude bestanden keurig weer over, in de volgorde die je gewend bent. Succes!

      Liked by 1 persoon

  3. Myriam zegt:

    Voor mensen bij wie het niet zonder slag of stoot lukt kan ik je de blog aanbevelen van https://letterbak.wordpress.com Ongelofelijk veel tips om mogelijke ellende met Windows 10 te vermijden of te verwijderen. Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ziet er handig uit.

    Liked by 1 persoon

  4. elsjeveth zegt:

    en anders pakken we gewoon mijn oude vriend de pen ter hand. Good for you Harry.

    Liked by 1 persoon

  5. Melody zegt:

    heb m inderdaad ook gereserveerd toen het kon…..
    Daphne heeft t inmiddels al, net zo probleemloos als jij….
    ik wacht nog tot ‘groen licht’ …en dan zal ik wel zien of ik geluk of pech heb

    Liked by 1 persoon

  6. ria zegt:

    Weet je
    ik ben een digibeetje
    daarom mijn ideetje
    ik doe het niet zelf
    hulp komt hier vanzelf. 🙂

    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  7. Lenjef zegt:

    Windows 10

    producenten
    belust op centen
    zullen regelmatig alles veranderen

    ze maken het overzicht zo gemakkelijk dat het moeilijk wordt
    zij die het totale plaatje niet zien komen gefrustreerd tijd te kort

    velen vragen
    zich allicht af
    of ze dommer zijn dan al de anderen

    Lenjef 😀

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ja, Lenjef, zij die zo dom zijn om alles te willen gebruiken wat er op zit, zullen nimmer rust vinden. Ik draai weer met precies dezelfde schermen en systemen als in mijn Windows 7 en door in de komende maanden af en toe eens iets uit te proberen, komt er misschien nog wel eens wat langs waar ik wat aan heb. En anders maar niet.

      Liked by 1 persoon

  8. Oh wat heerlijk Harrij dat het allemaal goed is gegaan. Ik hoor hier en daar wel andere verhalen. Maar helaas, waarom weet ik niet, ik zou het zo graag ook gaan aanpakken maar toen ik wilde reserveren was de ‘aanmeldknop’ grijs en kon ik er niks mee. En nee, ik heb echt geen illegale versie van Windows 7… Dus nu moet ik wachten tot iedereen die zich heeft aangemeld klaar is met de switch… Nou ja, dan zijn mogelijk ook alle kinderziektes en bugs eruit. Maar… ik houd best van nieuwe dingen uitproberen, dus ik kan eigenlijk niet wachten 😦

    Liked by 1 persoon

  9. Bij mij lukte de upgrade ook niet… Twee keer een uur laten draaien en ik was het beu…

    Liked by 1 persoon

  10. Kakel zegt:

    Bij Joris lukte het ook niet meteen. Roos bracht uitkomst. Ongelofelijk wat de jeugd allemaal aandurft. Het is als dat spreekwoord: “Een meester in zijn wijsheid gist; een leerling in zijn waan beslis.” Ik “doe” het op Vista, dus ik dénk maar niet eens aan Windows 10!
    Je angst kon ik me volledig voorstellen na het lezen van je geweldige limerick.
    Groet!

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Ik kan hier in Drenthe geen makkelijk beroep doen op mijn jeugdige achterban, dus ben ik gedwongen zelf jeugdig te blijven – en daarmee dus eveneens een leerling die in zijn waan beslist, want inderdaad werkt het zo het best. Een beetje durven dus, systemen slaan zomaar niet op tilt 😀
      Met Vista kan je idd niet over op Win 10, maar je doet er m.i. wel wijs aan om dat dan te kopen, want je bent met Vista straks ook een makkelijke prooi voor vissers en hackers en zo. Lieve groet!

      Like

  11. John zegt:

    Al die spookverhalen maken mensen bang en onzeker. Het draait als een tiet. Even wat privacy instellingen aanpassen en gaan.

    Liked by 1 persoon

  12. eltjedoddema zegt:

    net nog
    in dwingel
    door windows
    van het hof gekeken

    t terras
    zat vol echter
    niet met smit
    zo is gebleken

    Liked by 1 persoon

  13. Wildcard zegt:

    Ik laat windows 10 nog even voor wat het is tot de meeste kinderziekten er uit zijn of ik absoluut een nieuwe pc nodig heb. Ik blijf nog we even doordoen met Vista zolang dat nog goed werkt 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. Pingback: Windows | Waterleeuw

Geef een reactie

