erfelijk?

vader Harrij en dochter Mariska

*

een Drent laat wat gekkigheid vallen

waarop zij een schater laat schallen

hij denkt vol  plezier

dat z’n oogappel hier

niet ver van de boom is gevallen

*

©Harrij Smit

limerick 98

alle limericks

 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op erfelijk?

  1. ria zegt:

    Dit heb je weer prachtig verzonnen.
    Groetjes . Ria

    Liked by 1 persoon

  2. Haha, hartstikke leuk! LOL!
    De Limerick uiteraard ook… 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Ik vind het altijd een geschenk mijn kinderen bezig te zien, en sommige trekjes (positief, maar ook negatief) te herkennen.
    Mooi dichtwerk, opnieuw!

    Liked by 1 persoon

  4. Kakel zegt:

    Wie had dat kunnen vermoeden toen je je mobiel kocht, haha. Met zo’n kind ben je gezegend 🙂
    En met zo’n gevoel voor limericks natuurlijk ook!

    Liked by 1 persoon

  5. Corja zegt:

    Wat een mooi, vrolijk geheel. Beslist geen zure appel!

    Liked by 1 persoon

  6. John zegt:

    Haha geweldige limerick, en een bijpassende geweldige selfie 😀 Weer mooi voor elkaar zo.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

