honderd limericks?

Begin april 2015 ‘ontdekte’ ik de limerick als uitingsvorm voor wat mij zoal bezighoudt.  

Ik experimenteerde er wat mee en publiceerde mijn eerste limerick op 9 april onder de titel: potloodventer.

Nu, zo’n vier maanden later, publiceer ik de honderdste.

Hoog tijd om af te kicken – nog één of twee limericks in de week – door ook weer eens wat anders te gaan schrijven 😀

honderd limericks?

*

een Drent die de lim’rick bewondert

had  zích in zijn huis afgezonderd

het vijfregeldicht

werd ruimschoots belicht

want hier is reeds nummertje honderd

*

©Harrij Smit

limerick 100

alle honderd limericks 

 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op honderd limericks?

  1. eltjedoddema zegt:

    Profisiat! Op noar de volgende(n).

    Liked by 1 persoon

  2. Marja zegt:

    Wauw, wat een tempo. Ik schreef er 201 in de loop van 22 maanden.

    Liked by 1 persoon

  3. teamelkeweekeentje zegt:

    Wij van “elkeweekeentje” nemen genoegen met eentje per week Harrij! Zoals je weet hoeft dat geen limerick te zijn, maar wel blijven schrijven hè!

    Liked by 1 persoon

  4. Lieve Harrij, van harte gefeliciteerd met je 100ste LIMERICK!
    Haha, dat is er natuurlijk een met allemáál HOOFDLETTERS!
    Wel blijven doen hoor, maar jouw andere schrijfsels zijn ook om van te genieten en heel boeiend, daar ben je ook heel goed in, dus verras ons maar weer!
    Liefs van het vlindertje uit Zeist ❤

    Liked by 1 persoon

  5. Jeetje… Zoveel al weer.
    Knap hoe je er steeds weer iets leuks van weet te maken. 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. imerks56 zegt:

    Proficiat Harrij !!! 💐 En ik kijk ook uit naar je proza! Maar een limerickje (of twee) in de week blijft welkom.😀

    Liked by 1 persoon

  7. Taallent zegt:

    Gefeliciteerd meneer uit Drenthe.
    Nummer 100. En ik hoop niet de laatste!

    Liked by 1 persoon

  8. Kakel zegt:

    Gefeliciteerd! Ik heb er naar uitgekeken, al heb ik van elke limerick genoten. Ze zijn altijd recht voor zijn raap en ik houd wel van een eigen mening. Ik wacht rustig af wat je ons nog meer voor gaat schotelen. Succes en lieve groet
    Kakel

    Liked by 1 persoon

  9. John zegt:

    De limerick is weer geweldig. Gefeliciteerd met je mijlpaal, maar jij zondert je dus af 😆
    Ik ben benieuwd naar je andere schrijfsels. Dus kom maar op.

    Liked by 1 persoon

  10. Lenjef zegt:

    Harrij Smit

    een Drent, lees: pracht van een vent
    verdiepte zich zoals egels
    in veelzeggende regels
    vaak aanklachten tegen een realiteit
    van haat en nijd
    waar hij nooit aan went

    Je bent een fijn mens, Harrij!
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  11. Plato zegt:

    Een mens kan toch wat dicht’n he? Wat een produktie. Voor je het weet zit je in de marktwerking 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

