la douce France?

archief

de volledige lijst met links staat rechts op de pagina

la douce France?

*

in Dwingeloo is het goed toeven

zo loop ik al maanden te snoeven

maar la douce France

heeft ook zo haar glans

dus ga ik dat toch maar weer proeven

*

een tijdje in Frankrijk kamperen

weer fijn in een tent bivakkeren

geen blik op de klok

geen nieuws en geen blog

je zal op’t archief moeten teren

*

 

©Harrij Smit
Dwingeloo

alle 102 limericks

 

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten, limericks en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

32 reacties op la douce France?

  1. eltjedoddema zegt:

    Moak ter mor n “jolie boule” van!

    Liked by 1 persoon

  2. MichielZiet zegt:

    Een hele mooie vakantie toegewenst!

    Liked by 1 persoon

  3. Kakel zegt:

    Geniet jullie suf! Maar dat zal wel lukken 😉 En een geweldige timing: alle kinderen zitten weer op school…
    Lieve groet en veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  4. ria zegt:

    Vacance in France
    grijp de kans
    zolang je nog kunt lopen en gaan
    om heerlijk op vakantie te gaan
    Ik blijf a la maison
    een glas Franse wijn
    en een gevulde champignon.

    Geniet van een fijne vakantie 😉

    Liked by 1 persoon

  5. imerks56 zegt:

    Jullie grijpen de kans
    in la douce France
    Dat wordt heerlijk genieten
    als het niet gaat gieten.
    Want ook dat kan in douce France.
    Mijn eerste probeersel (slechte) limerick.😊
    Fijne vakantie!

    Liked by 2 people

  6. Wauw een dubbele Limerick, mooi Harrij!
    Groot gelijk dat jullie er even tussenuit gaan, ik wens jullie een heel erg fijne vakantie! Geniet ervan en kom gezond weer terug.. ❤
    Ik zal je wel missen hier hoor… :-(.

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, lieve Tess. Ondanks het prachtige Drenthe hebben we er heel veel zin, vooral ook omdat de weersberichten langere termijn voor de Vogezen wat beter zijn dan die voor het Dwingelder Veld.
      Ik zal jou en de hele blogwereld ook missen, maar daar komen ongetwijfeld weer heel andere mooie ervaringen voor terug 🙂 ❤

      Liked by 1 persoon

  7. John zegt:

    Super fijne vakantie jullie Harrij. En met zo’n limerick je blog voor een paar weken achterlaten is toch weer mooi. Tot na je vakantie maar weer 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Cassilda zegt:

    Oh ik lees dit natuurlijk weer veel te laat. Harrij, lieve Harrij, ga er maar goed van genieten. Tot snel ❤

    Liked by 1 persoon

  9. Plato zegt:

    Veel plezier op vakantie. Hopelijk stortregent het daar minder dan hier.

    Liked by 1 persoon

  10. Mon Dieu, daar gaat ie weer. Heb het superfijn met jullie beidjes en laat ons niet te lang in de steek!

    Liked by 1 persoon

  11. Ferrara zegt:

    Te laat, maar ja terwijl jullie op weg gingen naar Frankrijk waren wij al bezig aan onze najaarstrip en zaten in Dwingeloo op het terras. Veel plezier nog in Frankrijk.

    Liked by 1 persoon

  12. Wat is er met Harrij aan de hand? Verdwenen, ontvoerd, ziek,… ??

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

