ruimte scheppen…

ruimte scheppen…

.

Ook goeiemorgen.

Na een paar weken God in Frankrijk te hebben gespeeld, trof ik thuis een overvolle mailbox aan met voornamelijk blog-gerelateerde berichten.

Het was alsof ik na een welverdiende vakantie terug op mijn werk kwam en ontdekte dat al mijn taken op een grote hoop waren gegooid.

Voelt niet goed.

Tijdens mijn vakantie had ik – zoals het hoort – het webloggen geen moment gemist. Integendeel zelfs – dag na dag kon ik mijn impulsen volgen. Dag na dag voelde ik me vrij van verplichtingen, vrij van de mijzelf opgelegde taak om dagelijks te publiceren en vrij van de daarbij horende tijdvretende taak om berichten van vele andere bloggers te lezen en – dikwijls – van commentaar te voorzien.

Het bovenstaande klinkt als werken. En zo voelt het dus ook.

Mijn motto ‘loslaten schept ruimte’ biedt gelukkig een prima uitweg. Ik móet dit niet en daarom laat ik de blogwereld bij deze weer los. Er komt ongetwijfeld weer iets anders op mijn pad – iets wat ik nog niet ken, maar wat mij zeker weer zal pakken.

Tot ik dat weer zal loslaten 😀 .

Omdat mijn twee gratis e-boeken over open en eerlijke relaties uitsluitend via Gedacht&Gedicht zijn aan te vragen, laat ik mijn weblog online staan, maar of ik er verder – of in gewijzigde vorm – nog iets mee zal doen is een vraag waarop ik alsnog geen antwoord weet.

Het ga jullie allemaal goed ❤ !!!

Harrij Smit

Dwingeloo

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedachten, liefs uit Dwingeloo en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

46 reacties op ruimte scheppen…

  1. Goedemorgen Harrij,

    Doen wat goed voelt is het belangrijkste in het leven.
    Ik wens je heel veel inspiratie in je nieuwe weg en mocht hier toch iets verschijnen dan zie ik het wel.

    Lieve groetjes Laura 😊

    Liked by 1 persoon

  2. Marja zegt:

    Wanneer het voelt als werken, moet je het zeker loslaten. Ik wens je veel plezier met nieuwe uitdagingen.

    Liked by 1 persoon

  3. Poeh… dat zal wennen worden! Harrij die niets meer publiceert…
    Maar je hebt gelijk, als het als werken voelt is het niet goed. Als je een tijdje niets hebt gedaan voel je weer een vrijheid die veel op zal kunnen leveren. Ik zal je missen hier 😦 !
    Maar ik wens je tegelijkertijd heel veel plezier en succes met wat er voor in de plaats komt. Jou kennende zal het vast iets leuks zijn waar je je weer in vast kunt bijten en dan later…zoals je zelf zeg, ook weer loslaten! Liefs ❤

    Liked by 1 persoon

  4. MichielZiet zegt:

    Welkom terug Harrij! :-)… en tevens welkom weg, lees ik. 😦 Daar gaat mijn blogvriendje. Damn!
    Zolang je maar af en toe op twitter en facebook blijft rondspoken ben ik al een beetje blij. 🙂

    Je moet doen wat je hart je ingeeft en als het bloggen meer werken dan iets leuks wordt, ja dan begrijp ik de keuze. Het plezier moet blijven en ik weet zeker dat je dat in allerlei andere zaken gaat vinden. 🙂
    Ik hoop je nog vaak te mogen spreken Harrij… we go a long way already.
    Big hugs my friend.

    Liked by 1 persoon

  5. Bloggen doe je voor de lol, tenzij je misschien je brood er mee moet verdienen, maar ook dan zou het vooral lol en geen verplichting kunnen zijn.
    Doen wat je hart je ingeeft, luisteren naar je hart.
    Ik vond het leuk om je te lezen.
    Groetjes, liefs, Annette

    Liked by 1 persoon

  6. eltjedoddema zegt:

    Man, man, man, wat ja n boudel.

    Liked by 1 persoon

  7. Zo is hij weer terug, en zo is hij weer weg. Bedroevend, maar begrijpelijk. Vlieg de ruimte in, Harrij, verleg je grenzen , vul je hoofd met wat je nog niet hebt ontdekt. En vertel het ons later eens.

    Liked by 1 persoon

  8. Plato zegt:

    Een sterke keuze Harrij. Jammer voor ons maar goed dat je jezelf trouw blijft.
    En… zoals je stopt, zo kun je op elk moment weer beginnen. Op dat punt houden we
    je natuurlijk scherp in de gaten. 🙂
    Geniet van het post-vakantieleven.

    Liked by 1 persoon

  9. Cassilda zegt:

    Lieve Harrij, ik wilde vanmiddag reageren maar mijn telefoon deed stom. Dan maar nu via de laptop. Ik wil dit nieuws niet liken, ik wil een dikke duim naar beneden geven, een sip gezicht en van die puppyogen die je niet kan weerstaan. We gaan je allemaal ontzettend missen en ik hoop dat je ooit weer de drang krijgt. Zo niet is het heel jammer.
    Dankjewel voor al het moois dat je met ons allemaal gedeeld hebt. Ga maar genieten van dat wat er op je pad komt, een dikke Leidse knuf, xxxxxxxxxxxxxxxx en gewoon omdat het kan nog een X. Keep on rrrrockin’ ❤

    Liked by 2 people

    • Harrij Smit zegt:

      Lieve Cassilda, ik zal jou ook missen! Je puppyogen natuurlijk en je dikke Leidse knufs en xxxxxxxxxxxxxxxxxxx +1, maar vooral je prachtige schrijfsels. Ben zuinig op je talent – ik hoop jouw schrijfsels nog eens in boekwinkel en/of bibliotheek tegen te komen. En wie weet komt mijn blogdrang inderdaad weer terug – naast ‘loslaten’ is ‘je kunt altijd bijsturen’ een motto waar ik niet vies van ben 😀
      Een welgemeende Dwingeler knuf terug alsook de xxxxxxxxxxxxxxxx plus toegift ❤

      Liked by 1 persoon

  10. ria zegt:

    Ik zeg tot ziens en geen vaarwel. We zullen je hier vast weer ontmoeten ( hoop ik ) en blijven naar je uitzien.
    Bedankt Harrij dat je er was. We zullen je missen en ik hoop dat je ons zo erg gaat missen dat je terugkomt.
    Lieve groeten, Ria

    Liked by 1 persoon

  11. imerks56 zegt:

    Goh, ik was je net aan het volgen en ik zal je limericks zeker gaan missen! Maar begrijpen doe ik het wel hoor. Ik vind het een hele prestatie, hoeveel tijd alle webloggers besteden aan het “webloggen” . Maar als het gaat voelen als werk, wordt het tijd om los te laten. Daarom ben ik alleen maar een volger.
    Harrij, het ga je goed en veel plezier en succes met alles wat er op je pad komt.

    Liked by 1 persoon

  12. John zegt:

    Mogguh Harrij, We hebben je toch niet ontslagen? En zelf ontslagnemen staat niet in je contract. Nee sorry, dat gaat mooi niet door dat plan wat je nu hebt. 😆

    Nee, vorig jaar nam ik een blog pauze en toen gebeurde er van alles in mijn leven. Eerst overleed mijn peettante, en even later een vriend. Dus ik blogde lange tijd niet. Ruim 3 maanden lang stroomde er mail binnen via mijn blog. Je moet dat er allemaal uitgooien en doen alsof het er nooit geweest is. Je hobby door een hoeveelheid mail laten verpesten is zonde,
    Anyway, jij moet wel doen wat goed voelt voor jou. Dat doe ik tenslotte ook. Maar denk er eens over na 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Hahaha, ontslag nemen heb ik ook in mijn werkzaam leven meer dan eens genomen – en ik heb daar nooit spijt van gehad, want het bracht mij altijd weer iets nieuws. Natuurlijk gaat het leven om je heen dan gewoon door – dat blijkt al uit jouw trieste ervaring met het overlijden van jouw peettante en jouw vriend – maar dat mag je nooit beletten je gevoel te volgen.
      Zoals ik hierboven al ergens schreef is naast loslaten ook bijsturen een mogelijkheid die ik regelmatig benut. Kortom: de tijd zal het leren.
      Dank je, John, voor het waardevolle contact dat we de afgelopen tijd met elkaar hadden ❤

      Liked by 1 persoon

  13. Melody zegt:

    In dit geval maar WEL de ‘like-button’ geklikt want ik heb altijd bewondering voor mensen die zichzelf toestaan gehoor te geven aan een ‘drang’. (Drangen die anderen niet nadelen aan doen uiteraard).

    Natuurlijk vind ik het tegelijkertijd jammer dat je (voorlopig) stopt… maar jouw reden is de beste want bloggen moet absoluut niet ‘moeten’ zijn maar ‘willen’.

    Ondanks dat ik het sterke gevoel heb dat we elkaar wel zullen blijven ‘tegenkomen’ wens ik je toch alle goeds toe en ook jouw vrouw natuurlijk. Hou het leven zo leuk mogelijk!

    Lieve groet, ♥

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, lieve Ko, ook ik denk dat we elkaar – al dan niet IRL – nog wel eens zullen ‘tegenkomen’, want raakvlakken hebben we genoeg. De tijd zal het leren.
      Lieve groet terug! Verder wens ik jou/jullie van ❤ wat jij mij/ons wenst: hou het leven zo leuk mogelijk 🙂

      Like

  14. Kakel zegt:

    Kiezen voor jezelf is de beste levensweg. Zo, deze laatste tip neem je op de valreep nog even van me mee. Ik ken je pas kort maar daarom niet minder krachtig. Het ga je goed. Ik wens je alles toe wat je jezelf toewens! Het was aangenaam met je te bloggen.
    Lieve groet ❤

    Liked by 1 persoon

  15. Taallent zegt:

    Hey Harrij,

    Wat jammer, ik heb genoten van je schrijfsels.
    Maar laat dat je niet weerhouden je eigen plan te trekken.
    Want zodra een hobby gaat voelen als ‘moeten’ en ‘werken’ dan schiet het zijn doel voorbij.
    Dus voor wat dat betreft, Gedag…
    Misschien tot ziens.

    Taallent

    Liked by 1 persoon

  16. Harrij Smit zegt:

    Dank je wel, Cor, en inderdaad wie weet tot ziens ergens op het wereldwijde web ❤

    Like

  17. elsjeveth zegt:

    Dag Harrij, tot weerziens, je stukjes ga ik zeker missen.

    Liked by 1 persoon

  18. Ferrara zegt:

    Ik begrijp het wel. Herken het gevoel vanuit de vakantie dat er geen WIFI was. Ik zat al snel in het gevoel, dan maar niet, mij best.
    Ik sla ook wel eens een week over in de schrijverij.
    Het ga je goed! Benieuwd wanneer het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    Liked by 1 persoon

  19. Kakel zegt:

    Lieve Harrij,
    Ik kom even bij je langs om je voor 2016 mijn mooiste wensen te geven. Laten we er met elkaar een positief, warm en liefdevol jaar van maken. Om negatieve mensen de mond te snoeren 😉
    (Schrik: waar is je vervolgverhaal gebleven??)
    Veel liefs voor jou en je dierbaren!
    Kakel xx

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, lieve Mirjam, voor je heerlijk positieve wensen. Ik wens jou en je gezin een al even positief – en blij, liefdevol, gelukkig en gezond – nieuw jaar!
      Mijn vervolgverhaal is terug geglipt naar een word-document op mijn harde schijf waarin het verder in alle rust ontwikkeld kan worden in een tempo dat bij mij past. Het verhaal leent zich niet erg voor een vervolgverhaalstructuur en bovendien wilde ik mijn aankondiging om (voorlopig) met bloggen te stoppen, na enkele maanden afkicken, maar liever helemaal hard maken. Nu ik niet meer blog (met alles daarom heen) heb ik inderdaad veel meer tijd gekregen voor andere dingen, waardoor mijn leven in real life weer krijgt waar het naar verlangde.
      Liefs en het ga je goed (en weet je via de email-weg altijd welkom in mijn leven) ❤

      p.s. wil je toch een soortgelijk verhaal van mij in jouw tempo lezen dan kan ik je mijn eerste boek, Losgelaten, van harte aanbevelen. Ik weet dat je niet 'van de polyamorie' bent, maar hoewel dat in Losgelaten een thema is, gaat het eigenlijk vooral over het creëren van een eerlijke relatie, zonder stiekem vreemdgaan – en over hoe mannen en vrouwen respectvol met elkaar om kunnen/horen te gaan. Interesse? Je kunt het gratis e-boek hier aanvragen: https://gedachtgedicht.wordpress.com/mijn-gratis-e-boeken/
      xxx

      Like

  20. Plato zegt:

    Harrij, ik zie dat je uiteindelijk toch bent gestopt. Jammer, maar een respectabele keuze. En wie weet… ooit.
    Ik wens jou/jullie een gezond, creatief en inspiratievol 2016 toe. Ook via Word kun je naar hartelust schrijven en dan is inspiratie een groot goed.

    Hartelijke groeten

    Willem

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je, Willem, voor je nieuwjaarswensen. Ik/wij wensen jou/jullie een blij, gezond en liefdevol nieuw jaar, waarin ook inspiratie en creativiteit hun weg weten te vinden.
      En verder – zoals jezelf al zegt – : wie weet… ooit.

      Een warme groet uit Dwingeloo,
      Harrij en Mariet

      Like

  21. beaunino zegt:

    Hoi Harrij, hier even gewoon een groetje van Narda.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

