referendum 6 april

.

referendum 6 april

.

saamhorigheid is uit de gratie

in onze verziekte EU

geen democratie maar sommatie

slechts hebzucht en macht op’t  menu

een niet solidaire creatie

biedt vluchtenden geen paraplu

verbant ze naar verre locatie

en minacht het individu

 .

ze claimen een staande ovatie

voor’t Turks handjeklap nondeju

mijn nee is een nee uit frustratie

een nee tegen déze EU

.

©Harrij Smit
Dwingeloo

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op referendum 6 april

  1. staartje zegt:

    Ach Harry, ik houd van onze democratie en onze afspraken. Ik stem en schaar me achter de besluiten. Eerlijk gezegd vind ik het geen stijl om hier geld aan te verspillen.

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik wil wel gaan maar blanco stemmen ……
    Ik heb er geen idee bij.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    Gelukkig Harry, is er soms wel een paraplu voor vluchtelingen. Ik eer daar graag aan mee https://www.youtube.com/watch?v=99KWQQl8AU8

    Liked by 1 persoon

  4. Kakel zegt:

    Zo Harrij, moest je je ergernis kwijt? Fijn een levensteken te horen!
    Ik ga zeker stemmen en wel: NEE.
    Lieve groet

    Liked by 2 people

    • Harrij Smit zegt:

      Ja Mirjam, mijn ergernis, boosheid en frustratie om een EU die geen enkele boodschap meer heeft aan eerlijkheid en solidariteit, moest even onder woorden gebracht worden.
      Ik hoop van harte dat een winnend NEE de discussie over een menselijker samenwerkend Europa op gang brengt.
      Lieve groet per kerende post retour 🙂

      Liked by 1 persoon

  5. ria zegt:

    Hè Harrij wat leuk om jou weer te lezen
    van mij hoeven ze niks te vrezen
    ik deel me niet in twee
    ik stem eenvoudig NEE

    groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  6. Karien Damen zegt:

    Hé, daar issie weer. Dit referendum gaat helemaal nergens over.

    Like

  7. Rob Alberts zegt:

    Blanco stemmen kan niet?

    Een ongeldige stem dan maar …

    Verbaasde groet,

    Liked by 1 persoon

  8. Helaas is een referendum niet bindend. Wat er ook uitkomt, niks is zeker als de uitslag bekend is. Ik heb me er ook niet in verdiept, eerlijk is eerlijk!
    Maar ik waardeer je dichtregels Harrij, die komen uit je hart!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

