te(k)st vanuit de Provence 

wp-1472913530362.jpeg

met smartphone en app 

grijp ik mijn kans 

met het doen van een te(k)st 

vanuit de Provence

waar’k geniet met mijn vrouw 

van de mooie natuur 

en de zon en de

heerlijke temperatuur 

we leven hier bloot

als ooit Adam en Eef 

voordat Hij hen boos

uit Zijn lustoord verdreef

ons rijdende huis staat 

er onder een boom

voor rust en verkoeling 

in ons home sweet home

*

Harrij Smit 

*

(gepubliceerd vanuit naturistencamping Le Petit Arlane in Valensole)

Valensole

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in app berichten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op te(k)st vanuit de Provence 

  1. Whahahaha, het is gelukt hoor, de test en de tekst, luid en duidelijk!
    Leuk iets van jullie te horen op deze manier! Zijn jullie al die maanden al weg?
    Heerlijk en sowieso groot gelijk.. Blijf genieten!
    Lieve groetjes uit Zeist!

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      hoi Tess, we zijn vanaf half april met een onderbreking van een week of vijf in het hoogseizoen aan het genieten van Spanje en Frankrijk. Eerst zo’n elf weken met de tent en nu met een handzame kleine Kip (Kompakt) caravan. Lang leve de pensionering!!
      Liefs terug, ook van Mariet

      Liked by 1 persoon

      • Men zegt hier dat het een slechte zomer is.. zal wel, ben er niet mee bezig. Maar ik bedacht van de week dat ik de lounge-bank nog maar een keer heb ‘aangekleed’.
        Maar best veel buiten gezeten hoor. Toch wel ietsjes luxer met een caravan zeker. Je slaapt sowieso ‘van de grond’. De pensionering.. haha zeg dat wel, wij genieten ook volop. Laatst had ik weer een discussie met iemand omdat ik soms praat over ‘vakantie’. Volgens die persoon heb ik altijd vakantie, maar dat voel ik niet zo. Ik heb altijd vrij, dat wel, maar vakantie is weggaan en is net ietsje specialer.
        Zolang je niet wegwaait of wegdrijft zullen jullie nog wel even weg blijven! TOP!
        XXX

        Liked by 1 persoon

  2. Kakel zegt:

    Ha Harrij! Je kan het teksten niet laten… Jullie leven daar fijn als de goden in Frankrijk. Zie dat nog even zo vol te houden.
    Warme groet,
    Kakel

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    Ohlala de Provence. heerlijk!

    Liked by 1 persoon

  4. GeJoJa zegt:

    We hebben je gedichten even gemist, maar ik kan je dit zeggen: keigoed!
    De woorden, het ritme, alles klopt. Mooi gedaan hoor!
    Soms heb je even een Time out nodig en net als met het schilderen geldt : less is more.
    Geniet van je leven.

    Liked by 1 persoon

  5. GeJoJa zegt:

    Het concept werkte wel, maar vergde te veel energie van te weinig personen en dan moet je je verstand gebruiken. Daar is het leven te kort voor. Verder zijn we nog helemaal ‘alive’ en genieten van de kleine dingen, net als jullie. Back to the roots. Less is more. Dat geldt in jullie geval dan ook voor kleding. 👍 hopen dat je nog een tijdje van het lekkere weer kunt genieten, het is hier op het moment een beetje stormachtig, maar zelfs dat heeft zijn charme.

    Liked by 1 persoon

  6. Rob Alberts zegt:

    Leuk, een teken van leven.

    Veel plezier!

    Regenachtige groet,

    Liked by 1 persoon

  7. Melody62 zegt:

    Wat leuk dat je er weer bent….. zij het dan nog wel op grote afstand 😉 Veel plezier daar nog!

    Like

Geef een reactie

