15 x 1 = 17 ?

15 x 1 = 17 ?

Misschien herinner je je nog mijn vijftien – nou ja, zestien inmiddels – verhuizingen en de evenzovele gedichten in de serie: vijftien keer ja?

Om je geheugen wat op te frissen wil ik de laatste strofe van het laatste gedicht hier nog wel even herhalen:

.

het hondje Kef Kef wordt bedankt

hij inspireerde ons

en krijgt een standbeeld in de tuin

van koper of van brons

.

Waar het toen (mei 2015) een dringend noodzakelijke verhuizing betrof, is er nu geen sprake van ook maar één enkele verstoring in ons woongenot. Het huis is ruim en praktisch, het dorp is mooi, de bossen en heidevelden zijn oogstrelend. Geen irritante hondjes, geen boze buren, geen gettoblasters.

Het enige minpuntje voor ons is dat het huis in Drenthe staat in plaats van ergens in de buurt van de Noord-Hollandse duinen, want ons verlangen om ooit weer terug te keren naar onze roots begint opeens acuut te worden. We willen terug, terug naar waar onze kinderen, kleinkinderen en familie zich bevinden, om zomaar even te kunnen aanwippen voor een bakkie koffie, zonder daarvoor twee keer twee uur in de auto te hoeven zitten.

Gelukkig staan we al vier jaar ingeschreven voor een huurwoning in Alkmaar en omgeving, maar het ziet er naar uit dat daar nog wel eens een of twee jaar bij kan komen voor we aan de beurt zijn. En wachten is voor ons een vies woord, dus proberen we ons geluk nu af te dwingen met woningruil.  Op de site woningruil.nl vind je onze oproep hier.

Ook plaatste ik op Facebook een oproep met de volgende tekst, een tekst die ik vervolgens ook op verschillende prikboordpagina’s zette. Lees je mee?

Woningruil huurwoning (55+) in Dwingeloo naar Alkmaar en omgeving

Omdat we vanuit Drenthe terug willen naar onze roots in omgeving Alkmaar zijn mijn vrouw Mariet (geboren in Beverwijk) en ik (geboren in Alkmaar, opgegroeid in Heiloo) op zoek naar een huur – woningruil.

We zoeken iets in: Heiloo, Alkmaar, Castricum, Uitgeest, Heemskerk, Beverwijk, Bergen of Schoorl

Wij willen graag een eengezinswoning met een tuin(tje) in een rustige buurt of een seniorenappartement (2 personen, 55 of 65+) bij voorkeur op begane grond met tuin(tje). Ook met een etagewoning met een ruim balkon zouden we kunnen leven, maar dan wel met een lift bereikbaar.
Een seniorenhuis met tuin komt eveneens in aanmerking.

Huur maximaal 585 euro, minimaal 2 slaapkamers.

Wij bieden een ruime seniorenwoning in een rustige nieuwbouwwijk in Dwingeloo, het groenste dorp van Europa, op loopafstand van winkels (o.a. AH en Aldi) en de gezellige dorpsbrink met veel horeca. Tuingerichte woonkamer met open keuken. Slaapkamer, WC en douche op de begane grond, een besloten achtertuin op het zuiden.

Een vaste trap naar boven waar zich nog twee slaapkamers bevinden en een ruime bergzolder. Met een vlizotrap is ook nog een vliering bereikbaar.

Acht zonnepanelen zijn door de woningbouwvereniging op het dak geplaatst en zorgen voor veel lagere stroomkosten!

Huur 579 euro per maand.

Voorwaarden verhuurder: maximaal 2 bewoners, minimaal 55 jaar, inkomen maximaal 39.874 euro voor 2 personen of 35.739 voor 1 persoon, huurcontract voor min. 1 jaar bij woningruil.

Voor foto’s en meer bijzonderheden, zie: http://www.woningruil.nl/Search/WonDetail.aspx… …

hoort zegt het alsjeblieft voort…

.

Mijn vriendelijk verzoek aan jou is om óók mijn oproep te delen met jóuw facebookvrienden, want hoe meer er aan de weg getimmerd wordt, hoe groter onze kans op een match is.

Des te eerder  kan ik dan mijn gedicht nummer zeventien gaan schrijven. Wil je de vorige zestien ’goede redenen’ nog eens teruglezen?

Begin dan bij het begin: Hier begon het allemaal.

Bij voorbaat dank, natuurlijk ook namens Mariet.

Over Harrij Smit

Ik ben in 1946 geboren in Alkmaar en groeide op in het nabijgelegen Heiloo. Nu ik gepensioneerd ben, voel ik mij werkelijk als een Drentenier in Dwingeloo, het prachtige dorp waar ik met veel plezier woon met ‘mijn’ vrouw Mariet met wie ik de afgelopen 23 jaar veel avonturen heb beleefd. Omdat ik veel plezier beleef aan het schrijven van gedichten en verhalen ben ik mijn weblog Gedacht&Gedicht begonnen. Mijn streven hierbij is om niemand te kwetsen en/of te discrimineren. We zijn immers allemaal aan elkaar gelijk!
Dit bericht werd geplaatst in gedachten, liefs uit Dwingeloo en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op 15 x 1 = 17 ?

  1. eltjedoddema zegt:

    Op noar de twinteg…….😉

    Liked by 1 persoon

  2. Onverbeterlijke Harrij 😉 Ik wens je succes bij je zoektocht!

    Like

  3. Wat een mooie oproep heb je ervan gemaakt! Het huis dat jullie hebben is prachtig, heel compleet met een heerlijke tuin en midden in de bossen. Je bent vergeten erbij te zetten dat Dwingeloo het groenste dorp is van Europa.. Gezonde lucht is ook belangrijk!
    Ik heb je bericht gedeeld op Facebook, maar openbaar.. Even het vinkje veranderen als het bericht er staat en je bereikt nog véél meer mensen. Vraag me niet hoe, maar het blijkt zo te zijn..
    Nogmaals veel succes! Hoop zo dat het gaat lukken! X

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dank je wel, Tess, voor je complimenten en voor het delen xxx
      Dat Dwingeloo het groenste dorp van Europa is zal ik nog even aan mijn fb-oproep en mijn blog toevoegen – hoe groen het is heb je al wandelend mogen ondervinden. Ik heb op facebook alles op openbaar staan, heb niets te verbergen, en voor de woningruiloproep is het al helemaal goed om openbaar te gaan.
      Als het gelukt is heb je mooi een slaapplekje als je in Heiloo weer eens naar de drie J’s gaat 🙂 ❤

      Like

  4. Heel veel succes met je zoektocht en hopelijk is er iemand die ook opzoek is en kan/wil ruilen met jullie!

    Like

  5. Kakel zegt:

    Wachten is voor ons een vies woord. Wat herken ik me daarin (-:
    Succes met zoeken. Ik hoop dat jullie zoekopdracht succes oplevert.
    Warme groet.

    Liked by 1 persoon

    • Harrij Smit zegt:

      Dat hoop ik ook, Mirjam. Heb een hekel aan vieze woorden, net zoals jij dus :-), en daarom zal ik het geluk net zo lang blijven dwingen tot het weer gelukt is.
      (met dat op een na laatste woord realiseer ik me opeens dat geluk een werkwoord is – wat mooi eigenlijk)

      Like

  6. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Bericht vanuit de randstad (lees Beverwijk)
    Huren particuliere sector zijn hier sky hy geworden.
    80 m2 €1100
    Bij sociale huur geldt natuurlijk wie het eerst komt, wachtenden al meer dan 12 jaar in Purmerend.
    Het beste advies van een Hulk is, wordt asielzoeker.
    Dan heb je zo een mooie woning, een gratis fiets en flink wat zakgeld.

    Like

Geef een reactie

